Tarsus Üniversitesi’nin temelleri 1992 yılında Mersin Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulan Tarsus Meslek Yüksekokulu ile atılmıştır. 2001 yılında Tarsus Teknik Eğitim Fakültesi, 2005 yılında Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu kurulmasıyla eğitim faaliyetlerini genişletmiştir.Bugün itibari ile 4 fakülte, 1 enstitü, 1 yüksekokul ve 2 meslek yüksekokulu ile faaliyetlerini sürdürmektedir.

Tarsus Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi S. Seda Bapoğlu Dümenci’ye TÜBİTAK 2218 Yurtiçi Doktora Sonrası Araştırma Bursu--

29 Şubat 2024 Perşembe - Görüntülenme: 395

Proje Başlığı: Ekolojik Sistem Modeli Temelli Erken Okuryazarlık Destek Programının Erken Çocukluk Dönemindeki Üstün Yetenekli (Potansiyelli) Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Erken Okuryazarlık Becerilerine Olan Etkisinin İncelenmesi

Proje Yürütücüsü: Dr. Öğr. Üyesi S. Seda BAPOĞLU DÜMENCİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi 
Çocuk Gelişimi Bölümü

Araştırma Yapılacak Kurum: Hacettepe Üniversitesi
Proje Süresi: 24 ay

Erken dönemde üstün yetenekliliğin tanılanması ve ihtiyaç duydukları eğitim programlarından faydalanmaları bir gerekliliktir. Erken çocukluk dönemindeki eğitim programlarında zenginleştirmelerin başında erken okuryazarlık eğitim programları yer almaktadır. Bu çocukların erken dil ve okuryazarlığının desteklenmesinde ekolojik uygulamalara yer verilmesi alanyazında sıklıkla önerilmektedir. Ekolojik sistem modeli temelli programlar ile dilin ve erken okuryazarlığın çeşitli bileşenlerinin anlamlı bir bağlamda değerlendirilebileceği bilinmektedir. Bunun için oyun temelli veya müfredat temelli bir öğrenme ortamından faydalanabilirler. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi üstün yetenekli/potansiyelli çocukların belirlenmesinin ardından erken okuryazarlık eğitimi ile bilimsel süreç becerilerine olan etkisinin incelenmesidir. Üstün yetenekli/potansiyelli çocuklar için erken okuryazarlık eğitim programının geliştirilmesi, geliştirilen programın ekolojik temellere dayandırılarak öğretmenlerin, ebeveynlerin de dahil edilmesi ve erken okuryazarlık farkındalık ölçeği (ebeveyn formu-öğretmen formu) geliştirilmesi de alt amaçlar olarak yer almaktadır.

--